Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

KA220-HED çağrısı çerçevesinde desteklenmeye değer görülen projenin açılış toplantısı ESOGÜ’de yapıldı

ERASMUS+ ANA EYLEM 2 YÜKSEKÖĞRETİM İÇİN İŞBİRLİĞİ ORTAKLIKLARI (KA220-HED) ÇAĞRISI ÇERÇEVESİNDE DESTEKLENMEYE DEĞER GÖRÜLEN ‘SOMUT VE SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRASIN DİJİTAL OYUNLARLA AKTARIMI İÇİN ETKİN İŞBİRLİĞİ GELİŞTİREN “INNOVATİVE TOOLS TO DİGİTİZE THE EAST AND WEST CULTURAL HERİTAGE: A DİGİTAL GAME DESİGN METHODOLOGY GUİDE” PROJESİ’ AÇILIŞ TOPLANTISI ESOGÜ EV SAHİPLİĞİNDE GERÇEKLEŞTİRİLDİ.

ERASMUS+ ANA EYLEM 2

Erasmus+ Ana Eylem 2 Yükseköğretim için İşbirliği Ortaklıkları (KA220-HED) çağrısı çerçevesinde desteklenmeye değer görülen ’Somut ve Somut Olmayan Kültürel Mirasın Dijital Oyunlarla Aktarımı İçin Etkin İşbirliği Geliştiren “Innovative Tools to Digitize The East and West Cultural Heritage: A Digital Game Design Methodology Guide” Projesi’ açılış toplantısı ESOGÜ ev sahipliğinde gerçekleştirildi.

ESOGÜ Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen toplantının açılış konuşması ESOGÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Kürşat Bora Çarman’ın tarafından gerçekleştirildi. Dengeli bir Doğu-Batı kültür sentezini paydaşlarıyla tasarlayacak olan projenin açılış toplantısına 6 üniversite, 5 ülke ve iki gençlik derneği katılım gösterdi. Toplantının ilk günü ESOGÜ HAMER’in Türk kültürünü yabancı katılımcılara aktardığı sahne performansı ile sona erdi. Toplantının ikinci gününde tarihi Odunpazarı Bölgesi’nde teknik gezi düzenlenerek Eskişehir’in kültürel bellek öğeleri katılımcılara aktarıldı. Somut ve Somut Olmayan Kültürel Mirasın Dijital Oyunlarla Aktarımı İçin Etkin İşbirliği Geliştiren projenin ikinci toplantısı ise Mayıs ayında Polythecnic University of Catalonia ev sahipliğinde İspanya’da gerçekleştirileceği belirtildi.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü öğretim üyelerinden Prof. Dr. Ayşen Çelen Öztürk’ün yürütücülüğünde başlayan proje ile somut ve somut olmayan kültürel mirasın geleceğe aktarılmasında dijital oyun tasarımlarının bir araç olarak kullanılması hedefleniyor.

Doğu ve Batı kültürel mirasını dijitalleştirmeye yönelik yenilikçi bir araç olarak dijital oyun tasarımı için model bir kılavuz geliştirecek projenin paydaşları; Eskişehir Teknik Üniversitesi, Bahçeşehir Üniversitesi, Universita’ Degli Studi Di Firenze, Floransa/ İtalya, Polythecnic University of Catalonia, Barcelona/İspanya, Azerbaycan Mimarlık ve İnşaat Üniversitesi, Bakü/Azerbaycan, Non Formal Education For Youth (NGO) Gençlik için Yaygın Eğitim Derneği/Ukrayna, Fırsat Eşitliği ve Sürdürülebilir Gelecek Derneği, Ankara/Türkiye’den oluşuyor.