Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Muğla BİLSEM projesi ‘Türk Dünyası Bilim ve Kültür Şenliği’nde finale kaldı

MUĞLA BİLSEM PROJESİ ‘TÜRK DÜNYASI BİLİM VE KÜLTÜR ŞENLİĞİ’NDE FİNALE KALDI

MUĞLA BİLSEM PROJESİ ‘TÜRK

Bu yıl 6’ncısı düzenlenen Türk Dünyası Bilim ve Kültür Şenliği 20-22 Kasım tarihleri arasında Mamam Belediyesi Hidayet Türkoğlu Spor Salonunda gerçekleştirilecek. Şenlik çerçevesinde düzenlenen bilimsel proje yarışmasına Muğla Milli Eğitim Müdürlüğü Muğla BİLSEM okulundan katılan öğrenci Ada Hozatlı ve danışman öğretmeni Dr. Ayşe Tosun’un “Kültürel Mirasımız Sanal Müzede” projesi finale kaldı.

Şenlik, Türk dünyasının farklı coğrafyalarından gelen çocukların bilime olan ilgisini arttırmak, yeni icatlar ve buluşlar yapmaya teşvik etmek, farklı ülkelerden gelen çocukların kaynaşması ve ortak geleceğe yatırım yapmak amacıyla düzenleniyor. Şenlik çerçevesinde bilim gösterileri, atölye çalışmaları, konferanslar ve söyleşiler gibi etkinlikler düzenlenecek.

6’ncı Türk Dünyası Bilim Şenliğinde proje yarışması düzenlendi. Farklı kategorilerde düzenlenen proje yarışmasına Muğla Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Muğla BİLSEM öğrencisi Ada Hozatlı danışman öğretmen Dr. Ayşe Tosun tarafından hazırlanan “Kültürel Mirasımız Sanal Müzede” proje başlığı katıldı. Proje, şenlik bilim kurulu tarafından değerlendirilerek finale kaldı.

Projede ilk çağ dönemi Anadolu uygarlıklarının önemli kültürel eserlerinin tanınması için sanal müze ortamında VR destekli oryantiring oyununun geliştirilmesi hedeflendi. Projenin tasarım tabanlı bir araştırma olup, hem de nitel araştırma yöntemlerinden olan durum çalışması ile desenlendiği ve çalışma grubunu ortaokul 5. sınıf öğrencileri oluşturuyor. Uygulamanın kullanışlılığına dair 5. sınıf öğrencilerinin görüşlerini alabilmek için nitel veri toplama araçlarından olan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanıldı. Proje, eğitimde fırsat eşitliğini uygun eğitim araçları ile sağlamak, her bireye öğrenme fırsatı sunmak, disiplinler arası bir yaklaşımla bütünsel bir bakış açısı kazandırmak, buna uygun da bilgi, beceri ve değerler kazandırmak açısından çözümler sunuyor. Ayrıca eğitimde kültürel gezi yapma, müzeye ulaşma imkânı olmayan öğretmen ve öğrencilere fırsat eşitliğinin sağlanması açısından da önemine dikkat çekiliyor.